Internet v pražském metru

Internet v pražském metru

Pod úrovní země v tunelech pražského metra jsme si ještě docela nedávno mohli užít „nedostupnosti“ a skrýt se před textovými zprávami, požadovaným hovorem, nebo mobilním Internetem.
Situace se však změnila a v průběhu října roku 2018 dojde k podzemnímu pokrytí mobilním signálem na trase C pražského metra od stanic Muzeum až po Roztyly. Kompletní pokrytí signálem na všech linkách se očekává v roce 2022. Celou akci financují pochopitelně mobilní operátoři, neboť je to i v jejich zájmu. Jejich tržby se tím navýší poměrně značně, neboť pražské metro využívají každý den statisíce lidí.
stanice Můstek

Wi-Fi zdarma

V současné době, na začátku října 2018, lze využít zdarma také Wi-Fi signálu, který je k dispozici ve vestibulech stanic Florenc, Smíchovské nádraží, Náměstí republiky, Pražské povstání, Muzeum a Hlavní nádraží.
Mobilní signál je také k dispozici již ve všech vestibulech stanic metra na všech třech linkách. Některé z nich mají možnost zachytit signál z venkovního vysílače, což je např. Depo Hostivař. Nedávno otevřené nové stanice prodloužené trasy A ze stanice Dejvická směrem do Dejvic a Motola jsou již vybaveny pokrytím mobilního signálu i v tunelu. Lidé tu mohou využít 3G a rychlý Internet LTE. Ostatní stanice jsou tedy prozatím pokryty jen signálem GSM pro textové zprávy a telefonní hovory.
stanice metra

Historie pražského metra

Někteří mladí lidé považují pražské metro za moderní komunikační prostředí, a domnívají se, že bylo postaveno teprve v 90. letech minulého století. Bylo by tedy vhodné si připomenout, že k slavnostnímu uvedení do provozu došlo již 9. května 1974, v den výročí osvobození Prahy Sovětskou armádou.
pražské metro
Tehdy byl otevřen úsek mezi stanicemi Kačerov a Sokolovská (Florenc) a slavnostní akt přestřižení textilní pásky k zahájení provozu provedl prezident republiky a Generální tajemník ÚV KSČ Gustáv Husák.
Metro dnes přepraví za rok přibližně 590 milionů lidí, což čítá v průměru na den přibližně půl druhého milionu návštěvníků. Všechny tři trasy byly postaveny již v době socialismu a pouze některé stanice jsou známy jako nové, poslední z nich jsou zmiňované stanice prodloužené trasy A.