Odkud přichází vaši zákazníci

Odkud přichází vaši zákazníci

Nový web nebo e-shop se těžce propaguje. Vyznat se ve světě online marketingu, vyhledávačové optimalizace, copywritingu může mít matoucí a náročné. Naštěstí na to nejste sami!
Nejprve je dobré zamyslet se, zda by nebylo vhodné propojit svojí webovou stránku s nějakým analytickým nástrojem. Podle měsíčních reportů se pak můžete dívat na to, odkud lidé na váš web přicházejí, jak dlouho se zdržují nebo co jim stojí v cestě mezi přidáním a zaplacením položek v košíku. Návštěvníci k vám mohou přicházet skrze následující základní kanály
hlavní body SEO
1. Přímé vyhledávání – adresa zadaná do prohlížeče
Zákazník už má povědomí o vaší značce nebo firmě. Dostal se k vám skrze zájmy a produkty, se kterými souzní jeho životní filozofie.
2. Sociální media
Někdo na stránku odkázal na sociálních médiích typu Facebook, Instagram, Twitter a podobně. Hodně rozsáhlé v případě tzv. „influencerů“.
3. Odkaz umístěný na jiné stránce
Může se jednat o placenou reklamu nebo pokud někoho zaujmete natolik, že o vás napíše článek nebo krátkou zmínku a do něj vloží odkaz na vás.
meziměsíční výsledky
4. Neplacený odkaz ve vyhledávači
Snad jedna z nejdůležitějších metod, při které lze zlepšit vaši pozici ve výsledcích vyhledávače. Lidé totiž nejvíce důvěřují firmám, které se objevují na vyšších pozicích. Rozdíl mezi těch, kteří kliknou na první a druhý neplacený odkaz může být až v desítkách procent. Tento proces se nazývá search engine optimalization neboli SEO a jeho užitečnost vám potvrdí i seo reference. K dobře optimalizovanému webu je dlouhá cesta. Za některé aspekty vaší stránky totiž můžete být penalizování. Klíčovými charakteristikami optimalizovaného webu je pak unikátní obsah, obsah klíčových slov, předem definované prvky při sdílení (například na sociálních sítích). Jedná se také o danou strukturu URL adres nebo budování zpětných odkazů.